Proiecte FDI – Domeniul 5

UTCB \ Despre \ IOSUD \ Proiecte FDI – Domeniul 5

 

INSTRUMENTE SUPORT PENTRU CREȘTEREA CALITĂȚII REZULTATELOR ȘTIINȚIFICE ȘI PROMOVAREA DEONTOLOGIEI ȘI ETICII ACADEMICE LA NIVELUL IOSUD – UTCB – INSTRUCT7

Obiectivele proiectului

Proiectul INSTRUCT7  se înscrie într-o continuitate a proiectelor anterioare INSTRUCT1-6, pentru intensificarea măsurilor pentru creșterea eticii şi integrității academice, digitizarea proceselor de gestiune şi didactice, creşterea calității tezelor de disertație, de doctorat, de abilitare şi a producţiei științifice rezultate din activităţile de cercetare doctorală şi post-doctorală. Măsurile propuse în cadrul proiectului INSTRUCT7 sunt corelate cu Obiectivele Generale (OG) si tipurile de activități enunțate în pachetul de informatii pentru Domeniul 5: Soluții de învățământ și mecanisme de evaluare susținute de platforme electronice (e-learning, simulare) (OG 5.1, OG 5.5); Dezvoltarea și implementarea de structuri și proceduri la nivel de universitate privind evaluarea calității predării (OG 5.2); Perfecţionarea continuă a personalului didactic și a mijloacelor de învățare (OG 5.2; 5.3); Promovarea respectării deontologiei şi eticii academice, inclusiv prin întărirea unor structuri specifice (CCEA – Centrul de Cercetare în Etica Aplicata al UTCB) (OG 5.4)

Activitati realizate: 
A1. Dezvoltarea unor soluții de învățământ și mecanisme de evaluare susținute de platforme electronice
•A1.1 Realizarea unor activităţi cu caracter didactic, virtuale – de pregătire privind normele și regulile de concepere și scriere a unei lucrări științifice destinat masteranzilor, doctoranzilor, post-doctoranzi, candidaților la abilitare: Seminar virtual despre redactarea articolelor (iun., oct. 2024), cu suporturi digitale noi pe iosud.utcb.ro;
•A1.2: Realizare de conexiuni și comunicare virtuală cu parteneri internaționali 1 sesiune de comunicare virtuală cu parteneri internaționali despre Știința Deschisă (sept.-oct. 2024);
•A1.3: Dezvoltarea și implementarea sistemului de evaluare continuă, de către studenți, a procesului de învățământ 4 sesiuni de evaluare, 15 tipuri de chestionare online pe iosud.utcb.ro, 4 discuții virtuale (mai-nov. 2024);
A2. Dezvoltarea și implementarea unor mecanisme si proceduri la nivel de universitate privind evaluarea si sporirea calității predării si a invatarii la nivel de doctorat
•A2.1: Identificarea unor mecanismelor moderne de evaluare a proceselor de predare și evaluare bazate pe corelarea cu nevoile societale  – 2 ateliere interactive (problem-based learning, micro-module pedagogice) (iun.-sept. 2024);
•A2.2: Stabilirea unui cod procedural în vederea monitorizării activităților de publicare stiintifica a studentilor doctoranzi si masteranzi din IOSUD UTCB. (oct. 2024); public țintă:
•A2.3: 2 cursuri pentru cadre didactice despre abilități de comunicare și predare (mai, iul., oct. 2024);
•A2.4: 2 acțiuni de informare despre Planul de Egalitate de Gen și Codul de Conduită (iul.-oct. 2024); A3.
A3. Acțiuni de perfecționare continuă a conducătorilor de doctorat, a candidaților la abilitare, a doctoranzilor precum  și a mijloacelor de învățare
•A3.1: Activități suport pentru sprijinul participării unor conducători de doctorat si al unor candidați la abilitare Participarea a 2 conducători de doctorat și candidați la abilitare la cursuri de perfecționare (iun.-oct. 2024).
•A3.2: 3 sesiuni de schimb de experiență cu parteneri europeni despre Open Science (iul., oct. 2024).
•A3.3: 3 ateliere practice despre utilizarea AI în predare (iun.-sept. 2024); public țintă: 50 cadre didactice.
•A3.4: Renovarea unui spațiu pentru Centrul de Cercetare în Etica Aplicată (oct. 2024).
•A3.5: 1 competiție pentru publicarea a 4 articole Q1/Q2 (mai-sept. 2024).
A4. Masuri pentru promovarea respectării deontologiei şi eticii academice în IOSUD UTCB
•A4.1: 2 seminarii interactive despre etică (mai, nov. 2024);
•A4.2: 1 seminar pentru redactare științifică (iun.-nov. 2024);
•A4.3: 2 activități practice pentru prevenirea conduitei necorespunzătoare (iun.-nov. 2024);
•A4.4: Conferința “Provocări etice actuale” și publicarea articolelor într-un volum indexat (nov. 2024).
•A4.5: Intensificarea activităților de verificare antiplagiat – Organizarea unui atelier practic – Etica diseminării rezultatelor cercetării în jurnale ştiinţifice. 1 atelier despre redactarea articolelor de tip review (nov. 2024); public țintă: 230 doctoranzi
A5.Actiuni pentru creşterea vizibilităţii Scolii Doctorale a UTCB si a IOSUD UTCB– cu deschidere către partenerii EU-CONEXUS și alţi parteneri  externi
•A5.1: Desfăşurarea unor acţiuni de promovare a SUD la nivel internațional. Actualizarea site-ului sd.utcb.ro și promovare internațională (mai-sept. 2024).
•A5.2: Participarea la activități de promovare în cadrul Construct Fest şi a altor expoziții/târguri de promovare naționale și internaționale (mai-sept. 2024).
•A5.3: Organizarea Conferinței Școlii Doctorale (DSC2024) cu doctoranzi UTCB și doctoranzi parteneri EU-CONEXUS, articole publicate în WOS/Scopus (oct. 2024).
Rezultate estimative:
1.1 seminar virtual (iun., oct. 2024) și suporturi digitale– realizat 100%
2.1 sesiune internațională cu 2 teme despre Știința Deschisă (sept.-oct. 2024) – realizat 100%
3.4 sesiuni de evaluare și 15 tipuri de chestionare în platforma iosud.ro – realizat 100%
4.2 ateliere interactive, 1 cod procedural pentru publicare, 2 cursuri de formare pentru cadre didactice – realizat 100%
5.3 sesiuni de schimb de experiență, 3 ateliere practice, 1 spațiu renovat pentru CCEA  – realizat 100%
6.1 competiție pentru publicarea de articole în jurnale Q1/Q2 – realizat 100%
7.2 seminarii interactive despre etică și redactare științifică – realizat 100%
8.1 conferință internațională și publicarea articolelor în volume indexate – realizat 100%
9.Actualizarea site-ului și acțiuni de promovare internațională –  realizat 100%

Raport 2024

 

INSTRUMENTE SUPORT PENTRU CRESTEREA CALITATII REZULTATELOR STIINTIFICE SI PROMOVAREA DEONTOLOGIEI SI ETICII ACADEMICE LA NIVELUL IOSUD – UTCB – INSTRUCT6

Proiectul este o continuitate a proiectelor anterioare INSTRUCT 1-5, dedicate măsurilor privind etica academică, digitalizarea proceselor de gestiune şi didactice, creşterea calităţii producţiei științifice rezultate din activităţile de cercetare doctorală şi post-doctorală. Pentru INSTRUCT6 obiectivele au fost urmatoarele: O1- Creşterea calităţii producţiei ştiinţifice a doctoranzilor, postdoctoranzilor, masteranzilor şi viitorilor conducători de doctorat din IOSUD-UTCB prin organizarea unor acțiuni specifice;

O2 – Îmbunătățirea nivelului de cunoștințe al comunităţii UTCB privind  Etica Academică, inclusiv prin întărirea unor sctructuri specifice (Biroul pentru Etică și Integritate Academică);

O3 – Creşterea vizibilităţii Scolii Doctorale şi a Masteratului său de cercetare internațional în contextul poziţiei UTCB de partener al consorțiului de universități europene EU-CONEXUS;

O4 – Crearea unor mecanisme de corelare a portofoliului de teme de cercetare din programul de master şi din PPUA cu nevoile societale prin identificarea unor mecanisme moderne de predare şi inovare.

A1. Desfăşurarea unor acţiuni de stimulare a producţiei ştiintifice doctorale

A1.1 Organizarea unui seminar de pregătire privind normele și regulile de concepere și scriere a unei lucrări științifice- –  realizat

A1.2 Organizarea unui atelier practic:  Circulația si schimbul informațiilor şi a rezultatelor cercetării în repozitorii de tip Open Science –  realizat

A1.3 Atelier de tip hands-on Construirea unui portofoliu de cercetare care demonstrează angajamentul față de principiile Open Science –   realizat

A1.4 Organizarea unei competiţii interne de granturi pentru finanţarea publicării unor lucrari de tip Open Acces în jurnale din Q1 pentru doctoranzi si candidati la abilitare –  realizat

A1.5 Organizarea Conferinţei Scolii Doctorale a UTCB(DSC2023) şi publicarea articolelor selecţionate într-un volum indexat în WOS sau Scopus – realizat, volumul conferinței a fost editat si este in curs indexarea sa.

A2. Îmbunătățirea nivelului de cunoștințe al doctoranzilor, masteranzilor, viitorilor conducători de doctorat, post-doctoranzilor privind  Etica Academică.

A2.1 Acțiuni de informare pentru cercetători si doctoranzi privind Planul de egalitate de gen și Codul de conduita  privind integritatea în cercetare  – realizat

A2.2 Organizarea conferinței internaționale “Provocări etice actuale în cercetare și în învățământul superior” – realizat

A2.3 Organizarea unui seminar de pregătire – Etica diseminării rezultatelor cercetării în jurnale ştiinţifice – realizat

A2.4 Organizarea unor seminarii interactive cu invitarea unor experți în etica academică pentru a prezenta, a răspunde la întrebări și a împărtăși experiența lor – realizat

A2.5 Organizarea unor activități de evaluare a impactului masurilor dezvoltate prin chestionare si discuții cu doctoranzii, masteranzii, viitorii conducători de doctorat și post-doctoranzii, pentru a se determina dacă au acumulat o înțelegere mai profundă a problemelor legate de Etica Academica  – realizat

A2.6. Amenajarea și modernizarea unui spațiu dedicat Biroului pentru Etică si Integritate Academică – realizat

A3. Creşterea vizibilităţii Scolii Doctorale a UTCB prin operaționalizarea Masteratului de cercetare international Smart, sustainable and resilient urban environment – cu deschidere către partenerii CONEXUS și alţi parteneri   externi

A3.1 Desfăşurarea unor acţiuni de promovare a SUD şi a Masteratului de cercetare la nivel internațional. operaționalizarea site-ului  şi  a altor materiale de promovare cu vizibilitate internaţională pentru Masterat – realizat

A3.2 Participarea la activități de promovare în cadrul Construct Fest şi a altor expoziții/târguri de promovare naționale și internaționale – realizat

A4. Crearea unor mecanisme de corelare a portofoliului de teme de cercetare din programul de master si din PPUA cu nevoile societale

A4.1 Organizarea unor cursuri de pregătire a cadrelor didactice pentru dezvoltarea aptitudinilor de comunicare si predare – realizat

A4.2 Organizarea unor cursuri de pregătire orientate către practici colaborative interdisciplinare prin intermediul platformelor online de tip Open Science – realizat

A 4.3 Organizarea unui Hackathon dedicat masteranzilor şi doctoranzilor pentru rezolvarea unor provocări lansate de diferiți parteneri si stakeholders – realizat

Gradul de realizare al rezultatelor asumate:
R1 – A1.1, A1.2, A1.3- 1 Seminar scriere lucrări + 2 ateliere Etică si Open Science – în curs de finalizare

R2 – A1.4 Minim 2 lucrări Open Acces în jurnale Q1, Q2  – realizat 100%

R3 – A1.5  Conferinţa DSC şi volumul de lucrări aferent  – realizat 100%

R4 – A2.2 Conferinţa „Provocări etice actuale în cercetare și în învățământul superior” + volumul de lucrări  – realizat 100%

R5 –  A2.3, A2.4  1 Seminar Etica diseminării în Open Science + 1 Seminarii interactive etică  – realizat 100%

R6  –  A2.5 Activități evaluare a impactului masurilor legate de Etica Academica la nivelul IOSUD  – realizat 100%

R7 – A2.6 Amenajare spațiu  Biroului pentru Etica si Integritate Academica  – realizat 100%

R8 – A3.1. Materiale de promovare, flyere  – realizat 100%

R9 – A3.2 Participare Construct Fest  – realizat 100%

R10 – A4.1, A4.2  1 Cursuri de pregătire comunicare si predare +1  Cursuri practici colaborative interdisciplinare  – realizat 100%

R11 – A4.3 Hackathon pentru masteranzi şi doctoranzi  – realizat 100%

INSTRUMENTE SUPORT PENTRU CRESTEREA CALITATII REZULTATELOR STIINTIFICE SI PROMOVAREA DEONTOLOGIEI SI ETICII ACADEMICE LA NIVELUL IOSUD – UTCB – INSTRUCT5

Proiectul este o continuitate a proiectelor anterioare INSTRUCT 1-4, dedicate măsurilor privind etica academică, digitalizarea proceselor de gestiune şi didactice, creşterea calităţii producţiei științifice rezultate din activităţile de cercetare doctorală şi post-doctorală. Pentru INSTRUCT5 obiectivele au fost urmatoarele: O1-Creşterea calităţii producţiei ştiinţifice a comunitatii academice din IOSUD-UTCB; O2-Îmbunătățirea nivelului de cunoștințe al comunităţii UTCB privind Etica Academică; O3-Creşterea vizibilităţii Scolii Doctorale şi a Masteratului de cercetare internațional; O4-Crearea unor mecanisme de corelare a portofoliului de teme de cercetare din programul de master şi din PPUA cu nevoile societale prin identificarea unor mecanisme moderne de predare şi inovare. Toate obiectivele au fost îndeplinite prin activitățile desfășurate:

A1. Desfăşurarea unor acţiuni de stimulare a producţiei ştiintifice doctorale

A1.1 Organizarea unui seminar de pregătire privind normele și regulile de concepere și scriere a unei lucrări științifice: Redactarea unui articol de jurnal; Engleza tehnico-ştiinţifică – realizat
A1.2 Organizarea unui atelier de redactare hands-on de lucrări de tip articol de jurnal, – realizat
A1.3 Organizarea unei competiţii interne de granturi pentru finanţarea publicării unor lucrări de tip open acces în jurnale din Q1, Q2 pentru doctoranzi, postdoctoranzi şi candidati la abilitare  – realizat
A1.4 Organizarea Conferinţei Scolii Doctorale a UTCB(DSC2022) şi publicarea articolelor selecţionate într-un volum indexat în WOS sau Scopus – realizat, volumul conferinței a fost editat si este in curs indexarea sa de catre IOP.

A2. Operaționalizarea platformei electronice de gestiune a activităților doctorale, prin participare la revitalizarea revistei UTCB MCEE
A2.1 Operaționalizarea modului de gestionare editorială a articolelor doctoranzilor spre publicarea în revista Modelling in Civil and Environmental Engineering a UTCB – realizat
A2.2 Implicarea conducătorilor de doctorat în activităţi de tip Guest Editor – realizat  – 2 volume în Energies si Applied Sciences + 1 volum în MCEE în curs de finalizare – realizat
A2.3 Completarea modulului de e-learning din platforma IOSUD cu materiale video legate de redactarea tezei de doctorat, a tezei de abilitare – realizat
A2.4 Operaționalizarea modului destinat organizării de competiții interne ale Şcolii Doctorale – organizarea GID 2022 – realizat

A3. Îmbunătățirea nivelului de cunoștințe al doctoranzilor, masteranzilor, viitorilor conducători de doctorat, postdoctoranzilor privind Etica Academică.
A3.1 Operaţionalizarea CCEA – realizat
A3.2 Organizarea unui atelier de informare detectarea plagiatului cu ajutorul unor programe specializate – realizat
A3.3 Organizarea unui curs pentru personalul didactic şi didactic-auxiliar, în vederea sporirii gradului de conștientizare a pericolului discriminării și favoritismului – realizat
A3.4. Diseminarea noului cod de Etică şi Integritate Academică EU CONEXUS și implementarea unui cod procedural în vederea implementării şi monitorizării activităţilor specifice la nivel IOSUD UTCB – realizat
A3.5 Organizarea unui seminar de pregătire prin CCEA privind utilizarea resurselor de documentare necesare elaborării lucrărilor științifice destinat masteranzilor, doctoranzilor, tinerelor cadre didactice – realizat

A4. Creşterea vizibilităţii Scolii Doctorale a UTCB prin operationalizarea Masteratului de cercetare international Smart, sustainable and resilient urban environment
A4.1 Desfăşurarea unor acţiuni de promovare a SUD şi a Masteratului de cercetare la nivel internațional. Crearea unui site şi a altor materiale de promovare cu vizibilitate internaţională pentru Masterat (mai -sept.2022) – realizat
A4.2 Corelarea fişelor de disciplină din portofoliul existent cu proiecte de cercetare de tip challenge-based – realizat

A5. Corelarea portofoliului de teme de cercetare din programul de master si din PPUA cu nevoile societale
A5.1 Identificarea şi aplicarea unor mecanisme de succes în procesele de predare și evaluare de tip challenge-based learning, cu parteneri internaționali – realizat
A5.2 Organizarea unor cursuri de pregătire a cadrelor didactice pentru organizarea unor module challenge-based learning – realizat
A5.3 Crearea unui Hub digital de Inovare pentru analiza datelor spațiale cu aplicaţii pentru soluţii specifice legate de rezilienţa şi calitatea mediului construit – realizat

Gradul de realizare al rezultatelor asumate:
R1 – A1.1 şi A1.2 – 1 Seminar + 1 atelier de redactare – realizat 100%
R2 – A1.3 – minim 4 lucrări Open Acces în jurnale Q1, Q2 – realizat 100%
R3 – A1.4 + A5.4 Conferinţa DSC şi volumul de lucrări aferent (oct. 2022) (O1, O3) + 1 workshop CBL – realizat 100%
R4 – A2.1 şi A2.2 – Operaționalizarea modului editorial MCEE + 3 Special Issues cu autori doctoranzi

R5 – A 2.3 – Materiale suport în modulul e-learning al IOSUD – realizat 100%
R6 – A2.4 – Operaționalizarea modulului de competiții interne + organizarea GID 2022 – realizat 100%
R7 – A3.1 + A3.2 +A3.3 – 1 Seminar Detectarea plagiatului + 1 Cursuri – Sporirea conștientizării pericolului discriminării și favoritismului  – realizat 100%
R8 – A3.1 – Brosuri de informare – un mediu de lucru transparent şi incluziv + traducerea codului de Etică şi Integritate Academică + 1 Atelier de prezentare – realizat 100%
R9 – A3.1+A3.5+A3.6 – 1 Seminar de pregătire – Resurse documentare si bibiliometrice +1 seminar de pregătire Etica diseminării în jurnale ştiinţifice – realizat 100%
R10 – A4.1 – Site în EN, FR, RO, alte materiale de promovare, flyere – realizat 100%
R11 – A5.1 şi A5.2 Cursuri de pregătire CBL + Suport de curs „Metode practice pentru Învățare bazată pe provocări – CBL” – realizat 100%
R12 – A5.3 – Organizarea Digital Inovation Hub GIS, Geoportale – realizat 100%

INSTRUMENTE SUPORT PENTRU CRESTEREA CALITATII REZULTATELOR STIINTIFICE SI PROMOVAREA DEONTOLOGIEI SI ETICII ACADEMICE LA NIVELUL IOSUD – UTCB – INSTRUCT4

Proiectul are ca obiectiv îmbunătăţirea calităţii activităţii didactice prin digitalizarea proceselor de gestiune şi didactice, creşterea calităţii tezelor de disertatie si doctorat, a tezelor de abilitare şi a producţiei ştiinţifice rezultate din activităţile doctorale şi postdoctorale, de creare a instrumentelor necesare pentru creşterea calităţii rezultatelor ştiinţifice şi promovarea eticii.

Obiectivele proiectului           

Obiectivele pentru INSTRUCT4 vin în continuarea celor anterioare, pentru completarea platformei virtuală de gestiune a activităţilor doctorale deja dezvoltata anterior, a suporturilor de cursuri in format digital, organizarea de noi ateliere de consiliere si seminarii de informare, operationalizarea si amenajarea si operationalizarea de puncte de informare si documentare pentru doctoranzi.

Descrierea activităților 

Rezultate/indicatori 

Raport de implementare CNFIS FDI-2021 0144

https://utcb.ro/cercetare/fondul-de-dezvoltare-institutionala/d5-imbunatatirea-calitatii-activitatii-didactice/

INSTRUMENTE SUPORT PENTRU CRESTEREA CALITATII REZULTATELOR STIINTIFICE SI PROMOVAREA DEONTOLOGIEI SI ETICII ACADEMICE LA NIVELUL IOSUD – UTCB – INSTRUCT 1-4  (FDI-CNFIS-2018-0125, FDI-CNFIS-2019-0354, FDI-CNFIS- 2020-0370, FDI-CNFIS-2021-0144)

Proiectele FDI INSTRUCT 1-4  se înscriu în viziunea generală a Planului Strategic al UTCB atât în context naţional cât şi internaţional, în cadrul misiunii sale ca partener al consorţiului EU-CONEXUS.

Proiectele propun o serie de obiective şi activităţi corelate cu cerinţele actuale de îndeplinire ale unor criterii de calitate a studiilor universitare de doctorat, de vizibilitate a  IOSUD UTCB, de promovare a Eticii şi integrităţii academice şi ştiinţifice.

Misiunea asumată a IOSUD UTCB este „de a fi un centru național de formare a noilor generații de specialiști și de cercetare științifică performantă în domeniul construcțiilor”. Rolul IOSUD este de a fi un pol generator de cunoaştere şi producţie ştiinţifică, coagulând forţele echipelor de cercetare în care se integrează studenţii doctoranzi şi masteranzi. În ultimii ani, la nivelul IOSUD a fost inițiată conformarea activităților cu Planul Strategic al Universităţii şi cu PNCDI, în vederea pregătirii evaluării sale de către ARACIS şi pentru cooptarea de noi conducători de doctorat. În contextul anterior este necesară continuarea implementării măsurilor ce vin în sprijinul creşterii calității, cantităţii şi vizibilităţii activităţilor științifice şi promovării eticii academice la nivelul IOSUD. Acestea se referă la:  gestionarea eficientă a activităţilor, diversificarea cursurilor propuse doctoranzilor şi masteranzilor, creşterea nivelului de informare privind activitatea de cercetare, normele de elaborare a unei lucrări științifice de nivel internațional şi a utilizării instrumentelor documentare şi vin în sprijinul doctoranzilor şi masteranzilor din universitate, dar şi a viitorilor şi actualilor conducători de doctorat purtând responsabilitatea tinerilor îndrumaţi.

Pentru secretariatul Scolii Doctorale a fost implementată o platformă proprie de gestiune a documentelor, care a fost special elaborată pentru Scoala Doctorală în cadrul proiectelor FDI-CNFIS-2018-0125 şi FDI-CNFIS-2019-0354, operaţionalizată prin FDI-CNFIS-2020-0370.

Prin proiectul FDI-CNFIS- 2020-0370 au fost amenajate puncte de informare şi documentare pentru doctoranzi în cele 3 campusuri ale UTCB.

Astfel, în campusul Tei a fost amenajat un punct de informare şi documentare multifuncţional în cadrul secretariatului Scolii Doctorale care este accesibil tuturor doctoranzilor, echipat cu mobilier, laptopuri, sistem de videoconferinţă (ecran,  cameră), videoproiector etc.

Prin proiectul FDI-CNFIS- 2021-0144 au fost continuate activitățile de informare şi documentare.